Genieten

13 augustus 2018 - Praag, Tsjechië

Hoi lieve volgers,  ik heb een hele tijd niks gepost. Ik maak zoveel mee en doe zoveel indrukken op dat dat ook niet mijn prioriteit was. Maar ik zal even een update plaatsen hoe ik het tot nu toe gehad Heb!

Na berlijn ben ik doorgegaan naar Kopenhagen! Tot nu toe heb ik het daar het meest naar mn zin gehad. Wat een mooie stad en wat bruist het daar! Het is een echte studentenstad. Ik heb natuurlijk de zeemeermin bezocht wat me eigenlijk tegenviel. Veel kleiner dan ik dacht.. maar ja wat kan je verwachten van een standbeeld haha. Ik ben 2 dagen in Kopenhagen geweest en heb in een heel leuk hostel geslapen waar ik hele leuke mensen heb ontmoet uit Canada, belgië en Australië.

Hierna heb ik de bus gepakt naar stockholm, Zweden. Mijn eerste plan was om in Noorwegen door te trekken en keek hier eigenlijk het meest naar uit maar heb mijn plan omgegooid zodat ik roel in finland zou tegenkomen ( Hij maakte dezelfde reis maar dan op zn motor). In stockholm ben ik maar heel even geweest..maar wat een prachtige stad!!! Hier wil ik zeker nog een keer naar terug. In stockholm maakte ik de overtocht naar Turku in finland, een overtocht van 11 uur. Ik had voor het eerst een eigen hut...een eigen plekje zonder andere mensen en kon heerlijk douchen..was al weer even geleden. Mn tas valt me tot nu toe nog steeds heel zwaar. Vooral de tent die ik bij heb weegt ..en dat te bedenken dat ik die nog geen een keer heb opgezet.. Dit komt vooral omdat ik niet echt in de natuur ben gekomen en echt aan het city hoppen ben.. met die tas is het bijna niet te doen om heel ver de natuur in te gaan.

Eenmaal in Turku kwam ik Roel tegen en zijn we samen naar Helsinki gegaan  ik met de bus en hij met de motor. Hierna hebben we samen de overtocht gemaakt naar estland En zijn daarna weer verder onze eigen reis gaan vervolgen. Mijn eerste plan was om daarna terug te gaan en door Noorwegen te trekken maar omdat mijn tas me zo zwaar valt wilde ik via Polen terug en dat bevalt me prima. Zeker omdat alles zoveel goedkoper is! In Zweden, Finland betaal je 9,50 voor een drankje en in Polen 1,50!!! Ik ben na estland doorgegaan naar Riga,Letland en zo verder naar Polen gegaan. In Polen heb ik voor het eerst echt regen gehad. Dus ik heb weinig gezien maar ik ben blij dat ik er toch geweest ben! Nu zit ik in Praag en heb eindelijk mijn kleren kunnen wassen. En wat is het mooi hier. Even 2 dagen genieten en dan door naar Keulen en dan zit mijn reis er weer op. Ik heb totaal ongeveer 5250 km gemaakt en ik heb super genoten maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu wel een beetje gehad Heb. Ik heb heel veel leuke mensen ontmoet en je waardeert de hele kleine dingen zoals even een douche kunnen nemen en even zonder tas een stad bezoeken.

Liefs, Amber

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. NELE MAENE:
    13 augustus 2018
    Super ervaring. Volgende keer zonder tent? 😁 wel ver geweest in korte tijd. Heb je dan wel tijd om de meeste mooie plekken te zien , vroeg ik me af?
  2. Amber:
    13 augustus 2018
    Hoi Nele, volgende keer zonder tent..heb er van geleerd! Ik heb zeker juist overal de mooiste plekjes Gezien. Behalve in Polen omdat het heel hard aan het regenen was. Ik heb super genoten van elke stad en soms hebben locals mij de beste plekjes aangeraden. Heel leuk! Wel vermoeiend soms om zo snel te reizen. Groetjes Amber
  3. Annelies:
    13 augustus 2018
    Gaaf hoor. Polen is ook zo mooi en ja haha de zeemeermin. Wat een kleintje hè. Nog veel plezier