Amsterdam, berlin

31 juli 2018 - Amsterdam, Nederland

Hoi lieve volgers,

Mijn tas en ik zijn nog geen vriendjes...hoe houden al die backpackers dat vol als ik na 1 dag die tas al volledig beu ben. Om maar even een voorbeeld te noemen: de poortjes op het station zijn niet gemaakt voor backpackers met een grote tas Want ik kom er gewoon niet doorheen, dan maar erover. En ook zal het allemaal gewoon even wennen zijn. De busreis naar Berlijn duurde ongeveer 8 uur. Ik dacht dat het me tegen zou vallen maar na 4 uur maakte we even een tussenstop om de benen te strekken en de beste buschauffeur had een wat zwakke blaas waardoor we nog wat extra tussenstops hadden . Ik had gelukkig geen moeite met de minimale beenruimte.. ik had plek zat😊. Aangekomen in Berlijn was ik nog niet zomaar in mijn hostel. Berlijn is mega groot en ik zat in een totaal ander stadsdeel. Gelukkig kom je met je telefoon een heel eind. In Berlijn wonen zo'n 4 miljoen mensen en toch is het nergens echt echt druk  vvergeleken met Amsterdam wat veel kleiner is en een populatie van 900.000 heeft maar het er krioelt van de toeristen van over de hele wereld die met zn alle helemaal los gaan. Het is hier 36 graden en met een grote tas is dat niet leuk Maar ook dat hoort erbij en ze zeggen dat het went . Ik begin langzaam te genieten van alle kleine dingen en ik heb al verschillende mensen ontmoet uit Texas, Canada, Oostenrijk, Utrecht en ieder heeft een eigen geweldig verhaal. Ik merk dat contact leggen heel makkelijk gaat als je alleen reist. Morgen vertrek ik naar Denemarken met de bus en overdag ga ik Berlijn nog even in. Vooral het holocaust monument staat nog op mijn lijstje.

Ik merk dat het niet altijd lukt om elke dag een blog te schrijven door alle indrukken, maar zal zoveel mogelijk mijn ervaringen delen😊

Tot snel weer!

1. Pascal:
    1 augustus 2018
    Ich bin ein Berliner
  2. Robrecht:
    7 augustus 2018
    Livin’ the life!! Geniet maar van al die kleine dingen, jaren later zullen ze episch zijn voor je. Veel succes en zijt voorzichtig!
  3. Lia:
    13 augustus 2018
    Ik vind het zo stoer van je! Ik geniet namens jou verhalen!
    Go girl! 😘😁